MI SUPERSTAR

systra mi, på julafton i Filippinerna
 
Idag är det absolut sista dagen, på mitt livs absolut sista sportlov. På gymnasiet borde det snarare heta supelov,  cosyholiday eller bara Time Out. Dock vill jag inte påstå att jag är söndersliten efter fem veckors praktik på mina pears företag, jag är snarare himla taggad på att studentmössan ska dunka ner i brevlådan, att flygbiljetter skall bokas, att livet ska börja. Dock vill jag bara säga att dessa 18 åren har varit en grym mjukstart på vad som kommer att komma, och det är inte långt kvar. Jag har blivit stor nu, åtminstone på utsidan, och jag måste säga att vara 18 klär mig skitbra. Jag trvis. Med allt. Jag låter alltid så dramatisk när jag ska förklara vad det är för dag, men idag är det ingen vanlig dag. För det är freDAG. Och jag älskar älskar älskar fredagar. Årvoar! Eller vad man nu säger på franska. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0