HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN 2012! - DEL 1


[syrran och jag]

ÅRETS FÖRSTA INLÄGG!
Hejsan svejsan pilla dej i nejsan fina du, nu är det nya friska tag som gäller! 2012 kommer utan tvekan att bli året av glädje, lycka, kärlek, liv, resor - som jag, min familj, mina vänner, och alla som jag känner - förtjänar! Idag är det somsagt den första i första, dagen då många svenskar biter ihop för att kämpa med sina nyårslöften! ...medans jag och mina fyra andra älsklingar som jag delar efternamn och hus med sov till klockan var fyra på eftermiddagen och det började skymma utanför igen.

Fast med all rätt efter en oförglömlig kväll hos min finaste Mia tillsammans med en drös härliga själar! Dagordningen för den 31 december (igår, nyårsafton) såg alltså ut något sånthär: 13.00 (ALLA män, killar, hunkar och pojkar som ska medverka under kvällen samlas hemma hos Jönssons med påknutna förkläden (finklädda givetvis!) för att tillsammans börja laga maten så att den är färsig att serveras tills det att tjejerna komme rin i bilden. 18.00 (Nu är det tid för oss damer att kliva in i rampljuset färdigstylade och bli bjudna på välkomst-champagne) 18.30 (VARSÅGODA! Förrätten serverades i grevens tid, gud jag hade nästan hållt mig hela dagen för att kunna äta så mycket som möjligt av killarnas genomtänkta och välgjorda meny. Det vankades en trevlig liten förrätt i havets tecken fylld med färska, handplockade räckor. Lite senare var det dags att servera fram de stora faten - vilka var fyllda med oxfilé wellington i ett spännande möte - nämligen rödvissky, potatisbakelser och herricoverts. Sist men inte minst var vi alla sötsugna (jag vet var ni tänker nu, men vi sparar alltid det goda till lite senare...) och då passade Morbergs saffranspannkaka som korven i korvstroganoffen. Resten av kvällen gick inte under lika ordnade möjligheter och jag kan inte riktigt minnas om det var före eller efter tolvslaget som vi dansade limbo av en höjd med en PET-flaska... Jag lär väl upptäcka det på bilderna sen, men nu ska jag klicka igång Dyngkåt Och Hur Helig Som Helst - jag har ju inte sett den på hela detta året! Sweet dreams mina vänner, jag hoppas att ni hade det grymt roligt igår och jag ösnkar er det bästa året någonsin.

Nu kör vi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0