ORD SOM SMAKAR GOTT


S:t Jacobs i Lund bjuder på stans finaste semlor!

När jag känner mig som allra finast

I torsdags firade jag alltså lovets början tillsammans med en hollänsk snäcka på mitt favvis-fik

I torsdagskväll bäddade jag fint i sängen och klickade igång ingen annan än Love Actually


Vaknade, gosade, softade, chillade, bakade semlisar, tittade på regnet inifrån, kramades hårt, fnittrade, lagade vår alldeles första middag med hjälp av den farliga ugnen tillsammans och somnade i varandras armar. Detta inlägget skulle egentligen kommit upp i lördags men det bidde inte så eftersom jag har haft så mycket mysigt för mig de senaste dagarna. Jag har hängt hemma hos min prins hela helgen där vi har haft huset helt för oss själva eftersom hans päron har varit smarta nog och flugit till värmen ett tag. Vi har lagat massa god mat, lirat Star Wars (Playstation) för hela slanten och haft det mange fint. Han är så himla fin. Åh.

___________________________________________________________________________

VÅR FÖRSTA SOMMAR
Havet, sandänglar, blundade hårt, ljuden, pirr-i-pirr, stjärnorna som såg ner på oss, ligga under sommarstjärnor. Musiken, texterna, rytmen som slog. Slog i takt med mitt hjärta, takt med våra fotspår längst gränsen mellan hav och sand. I takt med våra bruna, bara ben. Texterna du viskade, som utlöste gåshud på mitt hjärta. Myggbett som svider, vin och cider direkt ur karaff. Skratt och ögonkontakt. Smekte varandras ansikte med ansikte och lyssnade på lugnet och tystanden ibland. Oövervinnerliga, upp över molnen, svävande, känsliga, 17åringar. Vi lovade oss att alltid vara varandras bästa vän, kom och håll om mig. Inte från avstånd

Ibland skriver jag ner tankar innan jag ska sova, sånt som gör mig sådär ååh:ig. Ord som känns och som smakar gott, här kommer ett kvällsexemplar ovan från förra veckan. Härlig måndagskväll barn!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur länge har du och din kille vart tillsammans? :)

2012-02-23 @ 18:44:55
Postat av: josefine

åhh nu blev jag ju sugen på semla igen hihI!

2012-02-23 @ 21:59:40
URL: http://josefinen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0