14/d. SANDÄNGLAR

 
Puddingar! Vet ni vad jag pysslar med just nu? Bli inte oroliga, jag sitter inte i sjön men... jag sitter med fötterna i havet. Klockan närmar sig 12 här i Filippinerna och resortet vi bor på (Plantation Bay Resort) har lugnat sig efter kvällens alla tillställningar, middagar och skinny dips. Det är jag och stjärnorna som är vakna, det enda som hörs är havets vågor som smyger upp längst stranden. Det är så stillsamt och vackert. Stjärnorna är mycket klarare, och för övrigt så hade jag varit död fem gånger om ifall jag skulle suttit ute mitt i natten i Sverige.  det ska nog inte bli alldeles för ansträngande att fira jul här de håller åtminstone inte igen med dekorationerna som prisar varje palm och hörn, men jag måste också erkänna att ''I wish you a merry Christmas'' låter snäppet bättre på engelska. Det finns ett par personer jag saknar hos mig just nu, annars vill jag säga att mitt liv är fullbordat. Trots att vi bara har varit här i 3 hela dagar känns det som att jag har sett och hunnit med fler saker än den senaste månaden hemma i Sverige, människornas levnadsstandard är så långt ifrån utvecklingen som vi är i Sverige, det är någonting man bara kan känna och förstå när man ser det. Jag vet precis hur jävligt det är att vänta på tåget när det är försenat tio minuter, men när de klämmer in sig 20 pers på en moppe känns det som att jag kanske kan vänta de tio minutrarna rätt lungt ändå. PUST. Jag är så imponerad över detta landet, och FAN vad underbart det var att sitta på flaket och se solnedgången igår!! (bild nummer 2). Den fuktiga vinden i håret och åh, jag älskar det

Kommentarer
Postat av: Mone

Så underbara bilder! :)

2012-12-14 @ 18:59:21
URL: http://onlymeep.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0