JAG ÄLSKAR


att sitta nyvaken vid frukostbordet omringad av morgonradio, det soliga ljusets solkatter på väggarna och en gosig morgonrock.
..att vakna med en smal solstråle som lyckats slinka in genom gardinen. Den tyder inte bara på att det är soligt ute, det betyder även att jag har sovit bort mörkret och att det är helg.
Utlänk shopping. ÅH

..När mamma har städat rummet prydligt och hittat den försvunna tröjan jag svurit för och letat efter.
Musik skall byggas utan glädje av glädje bygger man musik. MR.A-Z! såklart! Lite annat höstmys hittar ni här, här och här.

Vänners ljuvliga bloggar. Fina Hannah.

..stunderna jag ser migsjälv i spegeln och tänker himmel och jord vad jag är lycklig, vacker och lyckligt lottad. Lördagarna jag strosar rundor i min favviströja, hela dagen.

Forever 21. Jus' sayin'

Julbak hur som haver, mjöl på golv och kinder

Apartment dreams. & min favvistumblr
Att vänta på någonting gott. Pappas middag som står och puttrar på spisen en lördagskväll, ett paket som färdas med posten, en födelsedag, en planerad resa, en högtid eller underbarast av allt - att längta efter en person som står mig varmt om hjärtat

I denna farten skulle jag kunna fortsätta i all evighet, det är inte svårt att finna saker som är guld värda i våra liv. Istället för att så mainstream hissa/dissa eller gilla/grilla (VILKET jag tycker är väldigt roligt att läsa) ska jag bara hylla, älskar och prisa.

Imorse satt jag som vanligt på tåget tillsammans med min som vanligt härliga holländska tågkompis Britt i vanlig ordning. Omringad av samma vanliga personer. De säkert hundra år gamla lila sammetssätena blir plötsligt skönast i världen för oss trötta själar som precis ''vaknat'' efter en lång gosig nattsömn och ska beg oss ut på fredagsäventyr. Jag berättade för Britt att en nära vän till min pappa fått diagnosen obotlig cancer vilket är ett ämne som vi har pratat djupt om många gånger eftersom hon sitter lite i samma båt med en släktning som haft/har sjukdomen. Hur stor är världen. Hur långt är livet. Det är det ingen som vet, men livet handlar om kärlek till allt. PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0