BLIR ALDRIG FEL - MED KANEL

Hej mina godingar, jag hoppas ni alla har det varmt och gott i era små knyten där ni ligger och söker skydd för stormen som stryker över Skåne ikväll. Själv vaknade jag precis i ett ryck efter en misslyckad powernap som resulterade i fyra timmar djup dvala istället. Huset är tomt och mörkt bortsett från i mamma och pappas gosiga sovrum där jag och Lovis har kurrat ihop oss i skydd mot alla rövare, spöken och massmördare som gömmer sig i huset. Det är märkligt att de alltid kommer hit när jag är ensam hemma. Och när det är mörkt och kallt. Brrr...


Fiffis morgonmums:
1 dl havregryn
2 dl vatten
1 fingermått salt
½ banan
1 nypa tranbär/blåbär eller russin
Nötter & fröer efter behag, love it!
Flytande honung + mjölk
Toppa med malen kanel!

Vet ni vad jag kokade ihop för spännande frukost imorse? Jag gjorde choklad, banan, kanel och honungs - havregrynsgröt hihi. Jag har gille på gröt. Jag har lärt mig att äta det varje morgon eftersom äter jag bara några rostmackor med skinka lägger de sig som en klump i magen + att jag blir hungrig igen i ett naffs. Men de flesta tycker att havregryngröt är klistrigt, smaklöst och tråkigt - men det behöver det absolut inte vara! Genom att tillsätta andra goda smaker kan även havre bli riktigt mumsigt.

[bildkälla]


Kommentarer
Postat av: Britt

Vi är också ensam hemma, känns inte bra nu med stormen! :(

2011-11-27 @ 18:52:36
URL: http://brittalicious.blogspot.com
Postat av: Anna

ååh du har så mysig blogg! blir så glad när jag läser den :)

2011-11-27 @ 19:42:20
Postat av: Hey

Britt: OCH jag älskar det! Det känns som om taket ska blåsa av hihi...



Anna: ÅH tack Anna! Så himla lycklig jag blir när du säger så, kul att du gillar den!!



Puss tjejer

2011-11-27 @ 21:13:40
URL: http://josefinhey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0