Whom are the winds and who lights the stars?









Herreguuud vilket väder!! Idag har jag ju fortfarande studiedag, lovely som Mr. Bean säger i Love Actually, min älsklingsfilm. Imorse när jag satt och åt min äggmacka och bläddrade i ett reklamblad från H&Ms sommarkollektion fick jag en uppenbarelse, hur underbar sommaren är. Nu efter denna skärckvintern hade jag glömt hur vacker en sommarhimmel var, hur sköna solens strålar och jag blev påmind av min hatkärlek till myggorna. Alla grillkvällar med sena kvällsdopp och en klar stjärnhimmel. Jag får tårar i ögonen... Snart är det dags mina vänner, snart får vi äntligen njuta!

//photos by me

Kommentarer
Postat av: niita

Hallå Josse :) Först; hats off for your blog, sjukt bra skriveri och underbara foton! Undrar bara om du skriver dina egna rubriker, asså kommer du på dem själv eller e de tagna från någon låt/dikt or whatever? Tycker de är extremt poetiska och vackra. Kram, niita :)

2011-03-08 @ 18:21:54
URL: http://niitas.blogg.se/
Postat av: hey

Hejsan Niita! =)

sv: Tack tjejen, jag uppskattar det verkligen till tusen när brudar som du slänger av en kommentar ibland :) Ja jag skriver alltid mina egna, men ibland får jag inspiration från texter som du säger. T.ex. som denna ''Whom are the winds and who lights the stars?'' kommer från den svenska sången dr de sjunger ''Vem vänder vindarna, vem tänder stjärnorna''. Jag gillar engelska och jag tycker det är ett så romantiskt språk så ibland skiftar jag helt enkelt haha :)



Kramar från Josefin =)

2011-03-09 @ 21:44:44
URL: http://josefinhey.blogg.se/
Postat av: niita

Okej, get it ;) tycker oxå engelska e typ världens vackraste språk (syns kanske på min header...xD) :) tack för svaret, trodde först du kom på den vackra poesin själv och blev helt tagen (o avundsjuk) så var tvungen o fråga :p Ha de finemangit och din blogg finns nu med i mina favoriter ;) kram, niita :)

2011-03-10 @ 00:55:06
URL: http://niitas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0