''Jag tager vad jag haver!''



Jag mår som prinsessan på ärten! Mitt hår känns som sammet efter att jag provat Björn Axén's hårinpackning som gav ett strålande resultat, jag har krigat mig genom 5km på slingan med mamma och jag har även provat en ny hudvårdsserie från Clean Start. Nu är jag trött på små röda prickar i ansiktet efter att ha provat vertenda ansiktsprodukt apoteket har att erbjuda, jag har ganska känslig hy och jag blev rekomonderad detta märket då den är mild och skonsam mot hyn. Jag tröttnar så lätt på att pyssla med ansiktet då jag inte ser resultat och det i vissa fall bara känns värre då jag använt en produkt, och det slutar oftast med att Barnängens tvål som är till för babyrumpor får rycka in när sminket ska bort. Jag tager vad jag haver, vem orkar lägga energi på sånt när inget ändå inte ger resultat? Jag har knaprat starka piller, låtit bli att klämma och legat med ansiktsmasker utan dess like och lik väl kommer de smygande inom några dagar. Clean Start finns inte på apoteket utan på speciellt utvalda butiker som bl.a. DocMorris. Läs mer om Clean Start här, där kan ni även läsa om bl.a. myter angående huden i ansiktet! jag citerar två myter som de besvarar på hemsidan:

Hjälper sol mot finnar?
Solen torkar ut huden vilket kan göra att du tillfälligt får färre finnar. Men på sikt är det ingen bra lösning: Uttorkningen gör att huden producerar mer fett för att kompensera fuktförlusten. Detta leder till en fuktfattig hudyta med riklig talgproduktion undertill. Solens UV-strålar förstör också hudens spänstgivande fibrer samt ökar risken för hudcancer, så var försiktig!

Jag: Det stämmer verkligen! När jag sätter mig på planet hem från medelhavet eller t.o.m. på kvällen efter en dag på stranden känner jag att ansiktet börjar säga ifrån genom att överraska mig med några fin prickar här och var. Jag ska definitivt vara mer noga med solskyddsfaktor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0