''det snyggaste som finns är självförtroende!''



- DETTA ÄR ETT UTDRAG UR BLONDINBELLA's BLOGG -

Hej Isabella! Hur tänker du när det gäller vikt? Ta det rätt men du väger nog mest av proffsbloggarna, känner du någon gång att det är jobbigt? Jämför du dig? Hur tänker du inför stranden i sommar? Jag har ångest och jag vet inte hur jag ska göra för att kunna slappna av. Svara gärna, kram.

Svar: Alltså jag vet inte om jag är född på en annan planet men jag tänker aldrig så. För vissa människor så verkar vikten vara det enda viktiga i ens liv. Att vad man väger och vad man äter står högst upp på listan om sådant som tänker mest på om dagarna. Jag förstår inte hur man orkar lägga energi varenda eviga dag på hur man ser ut! Och varför skulle jag jämföra mig med andra bloggare? På vilket sätt är mitt liv beroende av hur andra människor ser ut? Det är ju jättekonstigt.

Det finns så mycket häftiga saker att göra i livet. Man kan välja och vraka mellan olika utbildning i hela världen, man kan resa utomlands och surfa, säga upp sig och söka sitt drömjobb, börja på en laga-mat-kurs, eller varför inte lära sig ett nytt språk. Man kan dejta hej vilt eller bli kär och flytta ihop. Om allt kul finns att välja mellan, varför ska man då prioritera och ödsla energi på, vilken siffra vågen visar? Eller hur mycket det valkar sig när du sitter ner i ett par trånga jeans? Eller hur många celluliter som syns i din bikini? Få lite perspektiv! Livet är fantastiskt roligt, men det är upp till dig vad du ska fokusera på. Antingen slösar du flera år av ditt liv på att vare dag få ångest över vad du äter eller jämföra dig med andra, eller så väljer du att leva ett kul liv och göra allt du drömmer om. Men då kräver det att du fokuserar på rätt saker. Och jag kan lova en sak, du blir inte mer framgångsrik för att du väger tre kilo mindre, har smalare lår, smalare armar eller slätare hy. Att lyckas har verkligen inget med det att göra. Sådant kommer inifrån. Din glöd.

Jag hade aldrig kommit så långt som jag har gjort idag om jag hade gått runt med ångest varje dag för mat eller min kropp. Det hade brytit ner mig. Min framgångsnyckel är att jag alltid tycker om mig själv, tror på mig själv för det ger mig energi och självförtroende till att våga testa allt .. Och även lyckas!

Sträck på dig i din bikini i sommar, det snyggaste som finns är självförtroende. Människor som strålar upplevs vackra. Blir ingen grå mus på stranden som bara kan ligga ner med fötterna i sanden för att låren ska se smala ut eller stå upp med händerna fastklistrade i midjan. Hur rolig sommar blir det egentligen? Njut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0