En vanlig dag med Daniel Adams Ray



(bilderna är lånade av Sofi)

För några dagar sedan drog jag och en gammal goding igång en halvspontanare som ledde oss mot Skånes guldgruva på sommaren. Staden med en mysig brygga och beachhandboll heter Åhus, vi blev även bjudna på ett makalöst vackert väder och en solnedgång värd att minnas. På bussen från Kristiansstad (där Kristiansstaddagarna och Tivolirock pågick) till Åhus satt jag och Sofi längst bak och tittade ut genom de stekheta rutorna på folket som gick förbi. Plötsligt sätter sig två grabbar i 20-25års åldern framför oss som vänder sig om för att fråga efter ett ''schysst'' badställe att hänga på. Utan vidare eftertanke svarar jag att Åhus är rätt mysigt, och Sofi fortsätter min mening med att de kunde hänga efter oss eftersom vi skulle till bryggan. Inget märkvärdigt med det, vi fortsätter att titta ut. Efter 30 minuter var vi snart framme i Åhus och mot oss kommer det två småttingar med block och penna, de viskar och fnittrar och till slut frågar de en av killarna om en autograf. Jag och Sofi tittar fundersamt på varandra, och hör ett gäng killar framför oss på andra sidan gången nämna Daniel Adams Ray. Vill ni veta hur dagen slutade? okej håll i hatten. Daniel och hans kompis (en bandmedlem) hängde med oss några timmar på bryggan och det hela slutade sedan i en av strandbarerna där de kirrade fika för oss alla fyra, så kan det gå när inte haspen är på!

Kommentarer
Postat av: Erica Svensson

Detta är så sinnessjukt! haha :D

2011-08-05 @ 17:55:30
URL: http://midnattsgator.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0