Törstig på livet



Man måste stanna upp ibland för att kunna gå vidare. ''Varje dag är en sällsam gåva'' sa en klok person till mig idag. Hon ligger på sjukhuset och kämpar för sitt liv, och varje samtal avslutar hon med att säga vilken gåva det är att vakna upp varje morgon och hur mycket hon älskar mig som sitt barnbarn. Man kan inte räkna dagarna tills man kastar in handduken, och bra är nog det. Man ska älska ut till sista andetaget, älska alltid för säkerhets skull. Ni måste lova mig att alltid förstå vilken möjlighet vi har fått och hur lyckligt lottade vi är som har varandra. Även hur svulten man är på nya äventyr då livet är botten, kan du ändå skratta dig lycklig med sköna människor i din omgivning. En grå vinterdag mår de säkerligen lika skit som du gör. Jag vill bara att du ska förstå mitt buskap, ÄLSKA. Tänk att även fem bokstäver säger mer än tusen ord

//photo fr weheartit.com - dawn
Bilden avspeglar en gryning någonstans i världen. Se så vacker, lika vacker som tanken av att en ny morgon och ny chans alltid öppnar sig samtidigt som vi öppnar ögonen. Godmorgon världen


Kommentarer
Postat av: Rebecka Svensson

åh, jag älskar dina inlägg och hur du skriver snäckan. För du har så jäkla rätt... alltid!



big love!

2011-02-21 @ 22:43:14
URL: http://rebeckasvensson.devote.se
Postat av: Hello! :)

Bilden är tagen i Indien, bara ett av världens mest kända underverk ''Taj Mahal''. ITS SUPERFAMOUS! And facinating!

2011-02-24 @ 13:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0