Min klippa till mamma

Just nu sitter jag i köket och kämpar som ett djur. Jag har 3 läxor som ska vara klara till imorgon - det inkluderar att jag ska läsa klart boken till svenskan (250 sidor kvar!), jag ska skriva klart en filmrecension till engelskan och göra klart ett projekt till matten. Engelskan får jag äntligen snart checka av, den går mig nästintill på närverna. Men tänk, det kunde varit mycket värre!

Dagen har varit finnemang, jag slutade halv 12 efter att ha genomgått ynka 2 lektioner med glädje. Efter skolan promenixade jag och Grevinnan och åt thailand, efter placerade vi våra gumpar på Mormors bageri. Efter en stund kom Adam och några vänner till honom dit och fikade med oss, sedan begav vi oss mot Malmö där vi stack till Entré där vi kikade lite. När vi var klara där vinkade vi färval till Adam och company utanför Entré och jag och Grevinnan hoppade på första och bästa buss. Efter en stund insåg vi att vi inte hade en aning vart vi åkte, snart hoppade vi av och insgå hur strandsatta vi faktiskt kände oss. Men efter många om och men var vi till sist på rätt spår (haha, tåget) och snart var man hemma i vårt lilla kungarike till Höör. Det var inte mycket att be för, raka vägen hem för att plugga järnet!

Nu sitter jag i köket, uppkopplad med 2 datorer och pluggar så det står härliga till. Min pärla till mamma får alltid allting att kännas mycket härligare, hon har tänt ljud överallt som vanligt och nu börjar det lukta nybakat bröd som vi ska kalasa på ikväll framför tvn. Imorgon drar pappa till USA med jobbet, de närmaste 7 dagarna utan dig kommer kännas som en evighet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0