Room 306

nu är det kväll här på andra sidan atlanten. hos er är klockan 4 och här är den nio. jag kom precis ur duschen, har tagit ett nattdopp med familjen och morre o moffe precis. dom andra sitter fortfarnade nere vid poolen och njuter av en underbar sommarkväll i Mamphis. jag drog mig upp på rummet och helt ärligt... jag kände att jag saknade er hihi

denna dagen har varit helt okej, både roliga saker och lite mindre roliga haha. det började med en god frulle på hotellet sen drog vi långt långt ut i skogen. bara vår BPS visste var vi skulle, men vi hade ställt in den på en gammal indian stam. där fanns ett museeum och lite så, lite långtradigt men samtigt intressant. sen åkte vi till Lorraine motel, och på det hotellet, år 67 hände något tragiskt. en man som ni säkerligen känner till blev mördad där. en ritkig kämpe, Martin Luther King Jr blev skjuten när han stog lutad mot räcket på ovanvåningen utanför sitt rum undertiden han samtalde med en kollega. för er som inte vet vem Luther var, borde verkligen ta reda på det. han blev skjuten av en annan man på andra sidan gatan (från en lägenhet, från ett badrumsfönster). och man fick även gå in där i den lägenheten (dom hade förvarat allt otroligt noga och exakt som det var då) och det kändes riktigt hemskt.

vi stack en runda in till downtown och till Mississippi river som låg där också. det var otroligt hett ute så vi stannade inte så länge, vi drog till hotellet och chillade vid poolen. nu ligger jag här igen, fruktansvärt trött igen. ännu en bra dag i paradiset!

pussar & kramar eran superdupertrötta josse
sweet dreams!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0