French Quarter

imorse vaknade vi upp vid 8 tiden. jag mådde skit rent ut sagt. ögonen var svullna och kroppen var utslagen och kliade något så hemskt. jag, pappa och mormor stack till walmarts apotek för att kolla upp var det var. det var förmodligen någon allergisk reaktion, men jag fick några piller som jag hoppas hjälper.

vi stack in till new orleans idag igen, det fanns fortfarande lite grejor som vi ville göra. vi ville åka flodbåt på mississippifloden och gå längst den kända streetan Bourbon street som ligger i French Quarter i New Orleans. flodbådsresan var jättemysig och tog ungefär 2 timmar. det var buffe och avslappnande stämningsmusik. och såklart var det otroligt varmt idag igen! det brukar ju vara skönt när det fläktar lite, men detta var som en varm hårtork haha, motsatt effekt.

innan vi åkte flodbåt gick vi längst Bourbon street. det luktade så otroligt illa.. det stank konstant hela tiden. men musik var musik, överallt stod det gatumusikanter och sjöng och spelade. små uteserveringar, fina ballkonger i franskt stuk och de små söta affärerna. men ni anar inte hur många strippklubbar där fanns haha. och det är verkligen en stad som aldrig sover... vi kom dit vid 10 tiden och då var redan folket igång med festandet! och en sak till. New Orleans är USAs farligaste stad, efter vad jag sett idag skulle jag inte vilja gå där själv en kväll. den blev faktiskt farligast enligt en lista haha, så det är inte som jag hittar på. minst ett mord om dagen i genomsnitt!

efter en lång dag i värmen är alla trötta. vi åkte 2 timmar för att komma iväg från new orleans och ner till florida. vi var framme kanske vid 8 tiden på hotellet, sen åkte vi till waffel house och åt. vi var vrålhungriga eftersom vi hade glömt att äta haha, man har inte riktigt aptiten när det är så varmt. men nu ska jag sova, imorgon ska vi köra vidare. det ska bli så himla skönt när vi kommer ner till huset.. jag längtar verkligen. stränderna i clearwater är som en dröm...

pussar & kramar erna josse!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0