Elvis A. Presley

idag har det varit en riktigt lång dag. klockan är halv 5 på morgonen hos er och halv 11 här (bara för att ni inte ska bli förvirrade haha). nu ligger på hotellrummet i Memphis. notering, världen härligaste kuddar och täcken. back to bussiness. morre, alle och moffe sitter fortfarnade nere i lobbyn och jag är själv på vårt rum och mamma, sara och pappa snarkar i kör i rummet bredvid.

dagen började med en frulle på hotellet, sen åkte vi på ett museum som låg precis mitt över gatan. det var om ''bomullens historia'' dvs mycket om de svarta. fast också hur man plockade bomullen, och hela processen. det var faktiskt intressant och jag fick reda på mycket som jag inte vetat innan, haha jag är för trött nu för att minnas något.

efter vårt besök på museet stack vi hem till Elvis Presley och såg hur han hade det. Graceland dvs. det var en riktigt mäktig känsla att gå på golven som elvis trampat runt på, gå under samma tak och bara att andas in luften kändes nästan helt magiskt. elvis dog ju av drogerna, och innan har jag målat upp en bild av honom som att han var en knarkare rakt igenom. man han verkade vara en lugn person som älskade att läsa, inte dricka alkohol och han var ritkigt givmild. jag kan berätta lite saker som jag själv lärde mig idag.

* hans största privatplan (bild nedan) plan heter ju Lisa-Marie efter hans enda dotter. en dag sa hon till sin far att hon ville se snö (hon hade aldrig gjort det). då åkte dom till nordpolen, landade, kände på snön och åkte hem igen.

* han var så givmild att han lät sina föräldrar och hans farmor bo hemma hos sig. han gav bilar till dem alla, och t.o.m ibland till folk han inte ens kände.

* elvis föddes som tvilling, men hans bror dog vid födslen.

* och efter att jag har varit här idag kan jag bara säga en sak. hur f.a.n kunde han bara så jävla dum rent ut sagt? han hade allt. en vacker fru, en dotter, allt han någonsin kunde önska sig. för att vara på den tiden var allt det han hade så jävla flådigt. 24 karats guldvaskar och allt man kan tänka sig. men visst, saker i all ära men han kanske inte var lycklig. det kommer ju förevigt vara en gåta, elvis presleys död. men det var ju synd iaf - iår hade han fyllt 75 år och tänk så många år han kunde njutit av livet. pengarna var ju min själ inte problemet!

* elvis hade 2 privatjet, ett litet och ett stort.

nu slänger jag in randomz,
pussar & kramar eran josse!





innuti elvis lilla privatplan. i bältena var det 24 karats guld!






på ovanvåningen var det top secret, ingen fick gå upp dit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0