Bon Jovi och friterad glass

vilken strålande dag vi hade igår i Orlando. vi började med en frukost på mcdonalds och sedan drog vi oss mot disneys mecka. mamma, pappa och sara åkte till magic kingdom medans jag, alle, morre och moffe åkte till epcot. det var en helspäckad dag då vi bl.a. åkte bil i 400 km/h, åkte rymdraket till mars, gick genom 10 olika nationer, såg en bon jovi konsert, åt fish and chips i england, tacos i mexico, bratwurst i tyskland och friterad glass i USA. efter all värme och alla upplevelser som denna dagen förde med sig var vi såklart helt slut på kvällen när vi kom till hotellet vid 12 tiden. men vilken lyckad dag, och god mat från jordens alla hörn tackar man inte nej till, speciellt inte jag som är så glad i mat haha!

(för dom som inte vet hur epcot ser ut ska jag förklara. det är en sjö i mitten, och runt om har dom byggt upp olika ''länder''. t.ex, i england hade dom byggt upp big ben i en mindre skala och alla som jobbade där var från england. dom serverade fish and chips och dom spelade engelsk musik, så himla mysigt!)

idag har vi bara åkt och åkt och åkt. vi har åkt bil i 7 timmar från Orlando till Atlanda, vi kom fram vid 7 tiden då vi var slut allihopa. vi tog oss ett bad i hotellets inomhuspool, en dusch och sen har vi äntligen fått lite lugn i hotellrummen. hoppas ni har haft en bra dag där hemma i sverige, för snart kommer jag hem och vandaliserar er igen!

efter att ha stått i kö 110 minuter till en adrenalinkick till karusell var där en bilutställning. jag hittade en chevriolet camara vilken jag inte hade tackat nej till.



friterad glass i U.S.A, what else?



fish and chips i London, himelskt!



undra om dessa är sköna, haha!



fråga mig inte hur det gick till, men jag satt i en publik på 300 pers och kollade på en Bon Jovi konsert utan att först veta om det, dagens grädden på moset kan jag lätt säga!





fantastiskt vackra färger i ett tämpel i Kina



Epcot är speciellt kännt för den gigantiska globen i bakrunden, i den finns där en karusell


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0