Berrylicious

mums nu har vi ätit middag, och pappa lyckades rejält med thaimaten. det blev en gryta med kyckling och massa gott i, sen ris till det. starkt precis som jag vill ha det, så jag är nöjd. jag och mia tog iniativet och göra efterrätten. vi imporviserade, och se resultatet nedan...



vi döpte vår lilla desert till
Berrylicious - vanilla flavor

5 pers.
ingredientser
2 bananer
2 kesella vanilj
3 msk riven apelsinskal
5 msk frusna bär (björnbär, hallon, blåbär)

garnering
1 kiwii
Brunfarinsocker

gör såhär:
1. sätt ugnen på 200 grader

2. tärna bananen, riv apelsinen och blanda sedan i en skål tillsammans med kesellan

3. ta fram 5 ungssäkra formar och dela jämt ut kesella blandningen i varje skål. sedan lägger du bären på kesellan (så mycket du vill ha). sedan tar du hjälp av en sked och trycker försiktigt ner bären så att dom bara syns lite

4. strö brunsocker på toppen av varje form sedan in i ugnen (10 min). 

5. låt svalna, servera med en uppskuren kiwii! taste good...


pussar & kramar från eran josse och eran mia!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0