IT'S A LIFE, IT'S A BEATING OF YOUNG HEARTS


09.32 _couple of weeks ago
Gullefrulle med världens bästa storebror, nybakat bröd och trötta ögon efter en grym danskväll


Gick förbi min gamla skola där starka barnsben spelade schysst fotboll och lät alla vara med. Gick längst vägen som jag gått alla skolavslutningar i fåglarnas kvitter. Skuggan av min avbild på gatan i kvällssolen såg så lång och stark ut där jag gick tidigare idag. Min siluett hade en hög svans på huvudet som guppade i takt med min söndriga basket-bag på ryggen. Gatan som jag sprungit längst, trillat på, gråtit och skrattat vid, mest skrattat såklart. Varma majvind som luktade precis, och känndes, exakt som när jag var liten. De typiskt svenska medelklassbyggnaderna målas om i nya moderna färger men vad ingen vet om är att våra minnen sitter i väggarna. För evigt inristade i kvarterets röda tegelbyggnader. Solen såg oss, vägen kände oss och vinden kramade oss ömt, och tiden har saknat oss. Hit kommer jag snart igen, hur kunde jag glömma åren som byggde mina ben så långa och min själ så stark? Tack för den tiden tjejen, du rockar

Det känns som jag behövde träffa henne igen och inse hur unik hon är.
Att gå på gymnasiet utan henne ställde frågor på vem jag är och vad jag egentligen sysslar med. Nu ska jag fortsätta att rocka världen, följa mina drömmar och detta med Fiffi i mitt ♥


Kommentarer
Postat av: Britt

this is so beautiful. <3

2012-05-02 @ 21:10:21
URL: http://brittalicious.blogspot.com
Postat av: frida

tänkte bara säga att din blogg vekligen är underbar. Första tanken var att scrolla ner och bara titta på bilderna. Men texten är ju fantastisk. Känns som att du är ganska djup också.



som jag då. Tror vi tänker ganska lika i en del grejer!

2012-05-09 @ 16:33:58
URL: http://fridasaendag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0