DAY2/BEFORE ROACCUTAN

Tänkte att jag släpper frågorna var för sig så att det inte blir alldeles för mycket text, haha ni känner ju mig... Denna bilden tog jag igår för att kunna dra till med världens före-efter bilder sen, det sägs att man blir ganska blind om man inte får se det så konkret som på bild. Detta var ändå en av mina bättre dagar, men jag har haft turen och inte blivit angripen på näsan.
Åh, vad detta ska bli härligt! 
 
___________________________________________________________________________________________________
 
1. Har själv lite problem med hyn och undrar vad din läkare har sagt om biverkningarna som Roaccutan ger? Har hört att man bland annat kan tappa hår och bli deprimerad? Det är anledningen till att folk med stora bölder i ansiktet bara får det! Vågar inte riktigt testa själv.. Blir superglad för svar! :)
 
För mig började hela kalaset när jag började åttan på högstadiet. Min läkare skrev ut milda krämer som efter några år blev i tuggform av tabletter utan någon slags av förbättring. Jag har provat allt för att min hud ska lugna ner sig, men en sundare livsstil än Anna Skipper bet heller inte på mina finnar. Så - då vek sig min läkare som suttit och hållt Roaccutan inne tills sista dansen eftersom det faktiskt är det allra sista steget. Han la bipacksedeln i mina händer och sa att det kommer att bli bättre än jag vågat drömma om, MEN han tipsade starkt om en fet ansiktskräm och försvarets för läpparna. Det är endast extremfall som har gått in i en riktig depression men det var å-andra sidan vanligt att känna sig känslig och lite dipp emellanåt. Och ''torr som fan!'' sjunger de flesta bloggare i kör om Roaccutan. Jag har även ett par bekanta som tagit just Roa vilka jag pratat en hel del med och båda två konstaterar att det var något av det bästa de någonsin beslutat att köra på. Lycka till! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0