4. LE MOON

canon eos 60d + canon lens ef-s 55-250mm
 
Jag tror inte att jag är den enda som har sett hur magisk supermånen är ikväll. Den bara hänger där och, hänger sådär magiskt som den gör ibland Jag tror heller inte att jag är den förste som velat knäppa en skarp bild för att sedan slänga in i datorn för operation redigering. Btw, jag har haft världens finaste dag med ett snyggo från Tomelilla. Åter till månen - jag började med att knata ut i pyjamasen med min Canon Eos 60D och tillhörande objektiv 55mm-250mm. Efter att ha trixat med inställningarna och klickat knappen varm gick jag tillbaka in med runt 50 bilder på en vit ful fläck. Skulle lika gärna kunna ha varit lite skit på linsen. Sedan upptäckte jag hur underbart google är som vanligt och började söka efter manuella inställningar för just månfotografering. 1/200, F 8, ISO 100 - funkade för mig, på frihand dessutom! Ut och plåta mer er nu mina små odjur. Aooouh!

Kommentarer
Postat av: JULIA

nämen, vad ballt!

2012-07-04 @ 14:34:57
URL: http://juliajasmine.forme.se
Postat av: Isabella

okej, är jätteglad just nu för har nyss hittat din blogg och den är så jävla grym, du skriver verkligen jättefint! men nu är det så att jag skulle vilja läsa något i sommar (förutom din blogg då hah)och undrar om inte du skulle kunna komma med lite boktips`?

2012-07-09 @ 00:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0