19/d. OM NÅGOT SÅ VACKERT SOM ETT LEENDE

 
9 fina från de senaste två dagarna, jag önskar från hjärtat att jag hade haft ork att berätta om varje bild. För alla har en liten söt historia. Istället sitter jag sönderbiten av asiatiska myggor (den värsta sorten!!) och väntar på att jag ska plocka flip flopsen från lobbyn och knata till hotellrummet. I ärlighetens namn är jag lite rädd hihi. MYCKET RÄTT. Helt obemannad lobby och det släcktes precis.... så jag sökte lite kontakt hos er mina fina. detta landet är så intressant. Att få fira jul i Filippinerna är och ska bli så himla spännande, + att jag har insett vad julen handlar om. I Sverige pratas det alltid om att det handlar om att vara tillsammans och njuta av mat och ledighet. Men idag när jag, mamma och Sara var påväg hem till hotellet efter att ha varit på SM, för övrigt världens 18onde största shoppingcenter lärde vi känna en mycket fin liten gubbe, vår taxichaufför alltså. Bilen var smyckad med kors och figurer invändigt, så det var ett utgångsämne. Julen. Han var katolik, och som sagt, väldigt gullig. Det är otroligt vad man kan lära känna en fritt springande främande människa på en halvtimme, som taxichaufför har han 1 eftermiddag ledigt. Det är hans ledighet över julen. Till hans fru skulle han köpa mat, vilket vi vrålar efter i Sverige om vi inte får det på rätt tidpunkt. Att vara tillsammans, hans barn är via jobbet utspridda över Asien så tillsammans är inte så lätt som det skulle kunna tänkas vara. Men åh så mycket glädje, så stort leende denna mannen utstrålade. I min shoppingpåse från Forever21 vilade ett par dösnygga, nyinköpta guldörhängen som passade perfekt till de nya blusarna jag kommit över. Jag plockade upp dem och la dem i hans hand och sa ''Give them to your wife from you, Merry Christmas'', detdär var min julklapp! Att se hans leende nå taket gjorde mig så varm. Nu måste jag samla mod och trippa in till mamma och Sara, sweet dreams godingar ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är verkligen en ängel

2012-12-19 @ 22:35:55
Postat av: Linnea

var är din klänning ifrån?? :) Helt underbar!

2012-12-22 @ 23:49:04
URL: http://linneassvarld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0