Julklapps-shopping med min gudinna


Jag glömde min favvis-dator någonstans i världen så jag dammade av min gamla Packard Bell. Så, gissa vart jag har redigerat mina bilder ovan? En otroligt primitiv och ganska underskattad hemsida som börjar på P och slutar på K. Vinnaren får en länk, saftigt va? Idag gosade jag runt i min sjumila kliv långa halsduk som jag föll för på Bianco och en stor knut på huvudet. Knut, då åker julen ut!

Min gamla fina Packard Bell som en gång gjorde 13-åringa mig överlycklig. Jag kommer så tydligt ihåg när jag vaknade tidigt på morgonen den 30: onde november 2008 av att pappa hade smugit in på natten och ställt den på mitt skrivbord med en underbar skärmsläckare. Jag kommer aldrig att kasta bort min goding, det känns magiskt att ligga och knappa på tangenterna precis som när jag startade bloggen för cirkus två årar sedan. Det har skrivits lyckliga inlägg, och tunga som aldrig blivit publicerade men ligger säkert i arkivet.

Idag är det fredag igen och dagarna nu innan jul bara flyger snabbt förbi som en heliumballong ut i rymden. Jo den flyger ut i rymden, och kanske fångar en annan flicka den, en blå flicka på en annan planet. Jag och min supersnygga morsa skrattade oss genom dagen i Lund där vi sysselsatte oss med att vända upp och ner, ner och upp på stan för att köpa Wii, bocka av de fem hundra första punkter på syrrans julklapps-lista, vila armarna från alla tunga påsar över en tomte-latte på alltid lika mysiga Espressohouse och julklapps-shopping till ingen annan än oss själva! Med mig hem till min för tillfället prydliga garderob har jag en urläcker bh, handgjorda shorts och ett svart sidenlinne, silvriga midjehöga jeans och sist men inte minst ett par tjusiga Jeffrey Campell-liknande klackar från Håkanssons (fast i kilklack). Kilklack är livet, jag tycker det är så himla skönt för fötterna! Mys, gosa och njut nu mina snyggerumpor!


Kommentarer
Postat av: annika, A N N I K A P A U L I N A .blogg.se

PICNIK!!!! hahaha sötnos!

2011-12-16 @ 21:23:59
URL: http://annikapaulina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0