1 DECEMBER 2011 - matförgiftning

Superduperlätt hemmagjort müsli med kanel
[mina bildisar]

Jag tog en dag ledigt idag för att sitta hemma och besvara alla underbara facebook-firanden! Nej så är det inte, i sanningens namn är jag jumping pumping på hemmaplan idag eftersom jag fick matförgiftning på Restaurang Godset igår efter att jag varit där med familjen och moffi. Men jag hade det uuurmysigt med mina älsklingar så jag jämrar mig då inte, istället kan jag nu mysa runt med lillasyster hela dagen.

Idag är det den 1 december, hur vintrigt och underbart är inte det? Jag och lillfisen strosar runt här hemma till gammal julmusik och doftljus i längtan efter julkalendern ikväll (18.45!) och att mamma ska komma hem och sätta igång med sitt julbak. Vi vill äta ojästa lussebullar, dricka äppelglögg och smaka mammas himmelska pepparkaks-cheesecake!

MEN, visst låter detta helt fantastisk? I allt detta har jag en deadline som jag fick smsad till mig från min journalistlärare som vill att jag skriver en krönika angående restaurangbesöket som jag gjorde med familjen igår. Enligt min mening är det en grymt rolig uppgift, men för att hinna med att göra den så välskriven som möjligt måste jag börja NU. Eller efter att jag har ätit min satsigt lunch.... PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0