En stund för bara mig och dig

photo/edit Josefin Hey, me
models Gebka x2
 

I fredags gjorde jag alltså min fösta plåtning till portfolion, helgosigt rakt egenom. Linneas gulliga mamma bjöd mig och min assistent Robin P på vars en stor härlig choklad mellan klicken och vi satte en hel rad bra bilder. Nedan ser ni min beskrivning av migsjälv som fotograf:
 

JOSEFIN HEY - Hon är en svensk 18åring som pluggar journalistik/foto och längtar efter att ge sig ut i världen och ta livet med storm. För livet är en storm och bör bli behandlas precis som det kommer. Hon älskar alla sorters känslor, tårar och skratt i alla dess former. Och känslor borde bli behandlade precis som de kommer. Känslor kommer direkt från hjärtat inuti och utstrålar sig i olika formers reaktioner – sorg, besvikelse, nervositet, spänning, tomhet, ilska osv. Men också allt det fina som grundar sig på att man vet hur jävligt det är att vara nere och gräva på botten. Toppen blir extra färgsprakande, äkta, pirrig och den känslan älskar jag. Därför tillåter jag mig själv att gråta, över ingenting om det så ändå känns bra. Haha ja, jag orkar inte beskriva mig själv som en utdöd fotograf i tredje-form så jag lägger ner. Jag-form känns mycket närmare, från mig till dig liksom. Det jag vill åstadkomma med mina tio bilder som sen skall bli en portfolio är som ni kanske förstår efter att ha läst mina kvällstankar – känslor. För att lära känna mig lite mer ska ni veta att jag älskar och uppskattar allt det goda i livet. Allt mellan den kladdigaste kladdkakan på fiket efter en lång skoldag, ett spontant äventyr med tåget, en efterlängtad pirrig helt underbar kyss av min man eller bara hård kram av någon som jag tycker om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0