TVÅ STEG FRÅN PARADISE

efter / after                                                                                                      före / before
 
Jag tror att paradise är stället vi är på nu. Något jag brukar göra för att lugna ner mig är att bädda sängen, slänga mig på sängen och sedan bara ligga i sängen och pyssla med bilder i Photoshop. (I vanliga fall redigerar jag inte mina bilder speciellt mycket mer än kontraster och lite annat smått). Eftersom jag har accepterat min dåliga hy är jag på något sätt stolt över den, för hur mycket man än redigerar och retucherar så finns det ingen som kan ändra leendet som gömmer sig bakom originalbilden. Man kan vrida och vända en bild med magiska fingrar, vilket är lite av det som har förstört oss. Det är inte många människor på varken weheartit eller tumblr som har problem med acne, men vi redigerar också för att skapa något ''fint''. Det är nästan som konst att kunna förvandla en bild. MEN, det är inte det första vi tänker. För när vi sitter timmar långa och ''samlar inspiration'' präglas vi undermedvetet av pure perfection. OCH DÅ ÄR DET VÄL INTE KONSTIGT ATT VI KÄNNER OSS OTILLRÄCKLIGA IBLAND? Men du, kom ihåg att det inte finns någon redigering i världen som kan ändra på ett riktigt leende ♥ lördagar är för övrigt himlans fina

Kommentarer
Postat av: Moa

Åh, du verkar vara en så fantastisk person! En verklig förebild är vad du är och jag blir inspirerad av allt du skriver. Kram!

2012-10-07 @ 13:44:09
URL: http://flowerfall.blogg.se
Postat av: Erica

Vad använder du för foundation på dagarna? Har du någon som är himla bra? Kanske någon som inte man blir oljig av och täcker bra :)

2012-10-08 @ 23:05:52
URL: http://midnattsgator.devote.se
Postat av: dan

Oh du är så modig som gör så. Jag är i samma ålder som du och har haft problem med acne sedan länge, nyligen testade jag b5 tabletterna och det hjälpte mig mycket, tänkte bara dela med mig av något som hjälpte mig att få mer självkänsla :)
kram! Du ser fantastisk ut oavsett hyn!

2012-11-16 @ 08:05:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0