HEMMA HOS FRÖKEN CHABBY CHIC


Wiveca var somrig i vit långklänning och stråhatt


Nära till hands från sängen har Wiveca en samling inredningsmagasin för fin kvällsläsning


Morsning korsning mina hjärtegryn, klockan tickar ikapp 03 och jag har fått en tendens att njuta extra mycket av sena kvällar på sistone. Skrapade ihop två timmars 'under täcket' lista (klick) igår innan jag somnade, jag somnade inte. Kanske var det för att min nya fina rara underbara Canon Eos 60D + canon ef 50mm f/1.8 ii låg på kudden tätt intill och väntade otåligt på att få provköras, eller annat. Ibland blir rummet större och mörkare än andra kvällar, det är sådana kvällar jag brukar fingra på tanken av att du ligger och tänker på samma sak. Stirrar i taket och önskar lite. Fantiserar om sommarkvällar och om fina saker. Att vara 17 årar, tårar, jag har insett varför det inte finns någon handbok över att vara tonåring. Jag älskar att vara ung, deeply completely, t.ex. charmen att kunna gråta för ingenting. Haha. Hahahha.

Jag har verkligen haft en alldeles ljuvlig lördagskväll också. Har varit hemma hos mammas väninna Wiveca och firat hennes födelsedag, och åh (!) vad den kvinnan kan inreda. No doubt. Direkt när mamma berättade att det var fröken Chabby Chic vi skulle till letade jag genast fram kläder i tunna, ljusa och framför allt gulliga material. Buffé, människor med nära till skratt, kamerapyssel, rosévin, krämig prinsesstårta, moonlight, ni vet, fina saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0