HAPPI PEEPS IN KØBENHAVN


Såg solen vakna genom skratt klockan 05.00 med vännerna på Malmö C


Lämnade kameran hemma. Det gjorde jag rätt i.

FRedagens kvällssol ligger lätt över vardagsrummet och störs inte det minsta av några luftskeppsliknande moln. Himlen är djupsblå och vacker ikväll. Fin, men inte i närheten av solnedgången jag delade med mina katter för 24 timmar sedan från andra sidan sundet. Hostade fram dialekten och drog till Köpenhamn för en riktigt heldag med gänget med klös. Samlade ihop folket och drog direkt in på tivoli som ligger tvärs över gatan. Efter att vi vevat i oss 10 pölsar each givetvis. Förstår ni väl. Åkte allt som var värt att åka, drack allt som var tillgängligt och åt allt som ska ätas när man är på tivoli. När de slängde ut oss för att ha alldeles för roligt drog vi oss mot Ströget för att hitta mat och upptäcka en urcharmig liten pub där vi hängde tills natten blev till dag. Heh. Danskarna har hittat den gyllene partykombon med fotbollsspel, kanna i och kanna ut med öl och en riktigt gurly spellista. Puss vad fint, nu ska denna halvdansken krypa ner och sova fo real. Trillade nämligen i säng runt 6 imorse och somnade som ett nyfött barn, nu ska jag njuta av att, av att, aaaav att, ja, jag lever. Pussis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0