15 // LOVELY THURSDAY


Patisserie David, S:t Gertrud, Malmö


//15

IBland känns det som att jag känner Timbuktu, Anna Hertzman, Joe Purdy, Keith Urban och resten av mina högt rankade favvis-artister - en dag ska jag minsann ringa upp dem allihop och skicka iväg en släng-puss genom luren. Tacka vet jag bra musik, hur en väntan på tåget plötsligt blir mysig. Sättet att somna till Keith Urbans Making Memories of Us är som en stor fet godnattkram.

Det har varit en gosig torsdag idag. Hängde i Carolines lägenhet med min gosigaste längsta halsduk och mossgröna stickade och framför allt, gosiga mössa. Vi hängde på café, lunchade köttfärssås i hennes våning och riggade ihop en facebook-sida till hennes företag Found. Vi drack kryddigt eftermiddags-te och dukade upp med chokladtallrik, lyssnade på fina radion och hade det alldeles livsviktigt gosigt. Ikväll har jag haft familjehäng med min flock, nu kryper jag och mitt håriga monster (lugna, jag menar min lilla doggi) ner under täcket och gör det som vi är absolut bäst på. GOSAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0