JAG SEGRADE FINN-KAMPEN!

Mina kära vänner, det är såhär. De flesta av er som läser min blogg är förmodligen galna tonåringar som denna bruttan som halvligger i sängen och skriver detta. Nu när vi har kommit till denna hormonfyllda åldern som vi både kan prisa med ris och ros händer det massa knasiga saker med våra kroppar som vi inte alls är bekanta med. (LUGN i stormen, jag tänker inte predika för er om blommor och bin, den biten överlåter jag till era päron, egen utforskning eller internetsurfning vad veeet jaaag....)



Finnar på rumpan, på ryggen, i armhålan och i ansiktet (osv) är så himla himla vanligt. Det är varken ovanligt eller ohygieniskt.) Det är bara till att gratulera de lyckostarna som sluppit kämpa mot den ständiga finn-kampen, men alla har inte den turen. Trots att jag äter hälsosammare än Anna Skipper, tvättar mig med de mest avancerade krämerna (dag, natt, peel, för ögon och GUD VET ALLT), rengör sminkborstar, använder skonsamma make-up produkter, sover som ett barn, tränar regelbundet och bla bla bla. Vägrar. De. Försvinna.

Jag har provat näst intill allt, det var droppen när jag ångkokade mitt ansikte varje morgon och kväll då jag följde min mormors gamla häxkonster i hopp om att de skulle ge upp. Tandkräm, det slutade med att jag använde det som en ansiktsmask för att prova mig fram, punktmarkera med aceton, apotekets olika produkter och finn-kampen är igång.

Jag har haft finnar enda sedan första dagen på gymnasiet, men då höll det sig på en gräns som nästan var lite charmigt. Tiden gick och till sist föll min känsliga hy in i en ond cirkel. Mer finnar = mer smink. Mer smink = mer finnar. Och fortfarande hjälper ingenting mot de elaka blämmorna på kinderna som täcker den fina huden som finns där någonstans, djupt under. Jag kommer så tydligt ihåg den hemska känslan när jag skulle lägga mitt nytvättade ansikte på kudden efter en lååång dag i skolan, och hur jag än bar mig åt, vände och vred mig gjorde det så himla ont. Känslan av att stiga in i ett provsrum för att testa ett läckert plagg och ljuset framhäver bölderna så lysande är så himla störig och deprimerande. Fokuset på att dendär klänningen faktiskt passar mig perfekt försvinner.

MEN, det är inte omöjligt! Vi som har oturen att lätt få finnar ska inte behöva stå ut! Vi vill också kunna sova mjukt på kudden och slippa sminka över hela ansiktet det första vi gör på morgonen.

Segern är min! Efter att ha provat det mesta läkaren hade att erbjuda återvände jag en sista gång för att hitta en medicin som passar just min hudtyp (jag kan säga att jag ett tag var sugen på att trycka upp vartenda tablett jag tagit förjäves i doktorns gump. EN och EN.) Idag har jag tagit tetralycal i cirkus 3 måndader, och jag har aldrig sett bättre ut! För att tvätta ansiktet morgon och kväll använder jag Clean Start. Tacka gudarna för denna fantastiska produkt! Ha en fin kväll gullefjun ♥

Kommentarer
Postat av: Sofie

du ser verkligen strålande ut! kämpar också med mina finnar och tvättar mig med emma s hudvårdsserie, jättebra men inte tillräckligt bra dock! är tetralycal receptfritt? låter ju som världens bästa produkt, vill också testa! :)

2012-01-02 @ 17:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0