INSTAMUPP


//Morsning korsning från tåget

I lördags snyftade jag rundor i min mörkgråa stickade mössa och ''här-kommer-jag!''-naglar. I fredags hängde jag och kusinerna hemma hos morfar en stund innan vi stack vidare till en restaurang. Det var grymt härligt att träffa pågarna igen och catcha upp, lyckostarna har nämligen spenderat tre lyxiga veckor i Väst. På väggen i vardagsrummet hänger en vacker tavla på min mamma, 19 och hennes storasyster Camilla. Folk säger att vi är lika? Och folk säger att barn gillar att se på disney ibland...

Jag håller på att prova ut alla Lindts olika smaker, cranberry/tranbär ligger bra till!
[bilder från helgen]

Jag har fått helgille på instagram för tillfället och för er som känner er manade att följa min färgglada vardag genom linsen heter jag, efter mycket kreativitet och omtanke - josefinhey. Lite sådär maxat, ni iPhones kan slänga ett good hard look, om ni vill dvs... Kvalitén på bilderna blir nämligen blir rätt taskiga när jag laddar upp dem här på bloggisen hihi.

Min helg har varit fantastiskt mysig och lugn, och detta mot mina förväntningar. I fredags skulle jag egentligen ge mig ut med ett gäng vänner till Höllviken men mamma och pappa kopplade på fotbojjan. De älskar att ha oss alla barnen hemma och min förkylning gjorde det hela avgörande. Hittar de minsta lilla argument är det kört, men jag älskar dem över allt annat och jag klagar inte över att gosa runt i mitt långa nattlinne och bli uppassad. Efter en lång och utmattande dag i skolan finns det inget gosigare än att komma hem och slänga mig i sängen med Lovis.

Nåja, jag kan summera helgen en snabbis innan jag dyker in i duschen - kylan är så himla rå! I fredags hade jag sedan flera veckor tillbaka planerat en dejt med moffe och kusinerna. Vi pratade kapp om resor och lov, åt på restaurang och kramades hårt. Efter många timmars skratt körde äldsta kusinen oss hjem till kalaset för att fullända fredagsmyset med en go film och familj. Tjat lönar sig till slut har jag fått lära mig, eller sanningen är väl att pappa och mamma inte kan säga nej till mina söta (miljontals) snälla snälla snälla. SNÄLLA. Så jag lyckades alltså bryta avtalet om att stanna hemma hela helgen - tåget raka vägen mot Lund C för att möta upp min prins och handla Ben & Jerrys Cookie Dough och Nutella (killerkombo!!). Dessutom hade jag en fin teori om att pussar och kroppsvärme botar sjukdomar ♥


Kommentarer
Postat av: Britt

Wow, den tavlan är superfin och ni är absolut lika!! Be proud of it. ;)

2012-01-15 @ 19:49:46
URL: http://brittalicious.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0