ANNA JÄVLA HERTZMAN


//bildkälla

Kryper ner under täcket efter dag tre på praktiken. Jag är så fantastiskt trött att jag inte vet om jag ska kämpa mig upp och sätta på en överraskningsfilm (håller för ögonen och tar den jag pekar på, tihi). Jag orkar inte ens ta beslutet, så jag bloggar istället givetvis! Jag har länge vetat att min handledare är en tjej med liv och rörelse, men jag kunde aldrig ana att det skulle komma att bli såhär roligt! De tre kommande veckorna kommer jag alltså följa med en cool qvinna som heter Caroline under hennes uppdrag, plåtningar och annat smått och gott. Att vara fotograf handlar om så extremt mycket annat än att bara plåta, hade det varit enkelt kunde vem som helst knäppa lite bilder. Under dessa tre dagarna har vi hunnit med en hel del roliga grejor, friläggning av bilder som ska publiceras i en inredningstidning, studioplåtning och annat smått och gott. Dessutom är hon om inte en större gottegris så vi fann varandra direkt liksom.

Working nine to five är nada komprada jämfört med mitt dags-schema som började klockan 10 och slutade halv 8. Thailand-inspirerad lunch innan eftermiddagsfikan klockan 3, åh hatten av för nygräddade kanelbullar. Klockan 6 drog vi till Malmö för att plåta några goda vänner till Caroline under deras spelning på Malmö centralstation. Anna Hertzman klingade inte riktigt när vi skakade hand, men när jag klickade igång min spotify-lista för en stund sedan spelades Finns det nån annan nu, och hon är en supermysig tjej i verkligheten. Hennes röst är så skånskt sårbar men stark....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0