ATT VARA LYCKLIG ÄR INTE ROCKETSCIENCE - del 2


//Jag saknar dig min sockertopp, varje dag

Igår berättade jag att vi hade ett tvillingpar hos oss på middag, väldans fina killar. De är nära vänner till familjen och handlar mycket möbler av mina föräldrar till deras hus som de håller på att renovera. De är snälla, omtänksamma, glada, mjuka och trygga. De är så mycket för varandra, delar meningar och skratt. Men, Jan har cancer. Cancer i halsen, lungorna och i magen. Hans hår är tunnt och glest, ögonen ser trötta ut. Men jag kunde inte under hela kvällen släppa hur fashinerad jag var över hans livsglädje. Han kommer att klara det hur fint som helst, det bara vet jag, men mina ögon blev tårfyllda när han berättade om de långa sömnlösa nätterna av stress, oro och ångest. 38 årar, för många tårar. Deras sällskap är avslappnat och öppet, ingenting behövde förskönas. Jan och hans bror tycker om att prata med oss om allt, det som för oss samman bortsett från att min familj är dunderskön är att för cirkus ett år sedan behndlades min då 18-åriga storebror Alexander för cancer. Det värsta som finns, som inte ens finns på kartan, hände. I höstas blev han friskförklarad och pappa överraskade oss med ett sms som sa att vi skulle ta ledigt två veckor från skolan. De två bästa veckorna i Kalifornien, någonsin. Värt att fira liksom.

Jan, Alexander, mormor, tre bästa vänner till mina föräldrar, alla änglar - varför drabbas de bästa? Jag är så lycklig för allt som inte går att ta på, lyckan att leva. Kunna ge folk kärlek, berätta för dem hur fantastiska de är. Det är inte rocketscience, det är lycka ♥

Om det var någon som tog illa upp över min rubrik igår var det såhär jag menade. Det är okej att må dåligt ibland, vi är ju inte övernaturliga. Men riktig lycka är kärlek och går oftast inte att ta på. Jag saknar dig min sockertopp, varje dag

Kommentarer
Postat av: Amanda

Sv: Den finns kvar :) Tills på lördag kl 12 ;p Du får gärna lägga bud på den om du är intresserad :)

2012-02-16 @ 12:46:12
URL: http://ohstlin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0