PRECIOUS GIRLS OUT THERE


Kröp upp i soffan med en smarrig bacon/ost/svamp omelett efter ett  bp-pass på lovet för ett par dagar sedan

//Fick bakinspiration i massa hemliga bakböcker
hemma som jag inte ens visste att vi hade, fniss

Jag är så himla svag för allting som har med våren att göra. När butikerna fyller hyllorna med helt ljuvliga sommarblåsor, shorts och bustiers och och och... badräkter. Och snickarbyxor i slitna varianter. Städernas allra populäraste caféer blir överbelastade av lyckliga själar som längtat efter att uteserveringarna ska öppna efter den isiga vintern. Runda solbrillisar är så rätt, så fett... Ett påsklov ligger en bakom oss och som den fantastiska dottern jag är har jag arbetat från morgon till kväll med renovering/spackling/målning i mina pärons nya butikslokaler. Till hög musik, snygga arbetskläder och längtan efter resultatet. Efter att kunna hoppa i en korallröd klänningen till brunbrända ben, en bok under armen, barfota till stranden.

Påtal om längtan - lyckoruset Hannah som ligger bakom en av världens finaste bloggar (coffeeworld) publiserade ett tidsinställt inlägg medan hon levde livet i Turkiet under påsken som handlade om just längtan. Hon hade ställt frågan till sina läsare vad de längtade efter, och åh. Blir alldeles varm i kroppen efter att höra vad andra längtar till också! Klick. Molnen rör sig för tillfället sakta på himlen utanför fönstret, ungefär lika sakta som mitt plugg-tempo är för tillfället... Jag har inget annat val än att koka ihop något riktigt mumsigt för att sedan koka ihop ett riktigt grymt tal inför nationella provet på måndag. Heyal!


______________________________________________________________________

Känner ni för att slänga er i sängen och linda in er i täcket och är sugna på en härlig film bör ni se Precious eller Warriors. Nya favvisar, speciellt Precious är en väldigt hemsk men viktig film. Till alla värdefulla flickor därute ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0