GLÖM INTE ALLT SOM GLITTRAR

Det tog två månader för mig att samla ihop alla känslor och skriva detta inlägget. Långa nätter har jag legat vaken och grubblat över tonårstankar som drar och sliter i känslorna som finns där innuti och jag har flutit längst en flod av oändliga frågor. Bokstavligen, det tog aldrig slut. Är det ingen i världen som förstår mig? var en vanlig sådan

[min bild]

Kära läsare, nu är allting grönt känns allt det som hände förut - bara var en dröm. Jag vill att ni ska veta saker om mig, Josefin Hey, världens lyckligaste tjej. Det fanns en tid då allting var dämpat, mörkt och kallt. Allt jag gjorde fyllde ingen funktion, inga människor uppskattade mig längre, framtiden var inte längre något spännande och pirrande och jag fick aldrig någon ro med mig själv. Trodde jag. Vi har alla mått dåligt över diverse anledningar som kan hugga oss över knäskålarna - min storebror och fina mormor låg på samma cancerbehandlingsavdelning i våras vilket var totalt heartbreaking, och overkligt. Jag fattar fortfarande inte att hon har lämnat oss och att Alexander är friskare än en nötkärna, hon lever i oss alla nu.

Men det behöver inte alltid finnas utlösande faktorer och anledningar som får oss att må dåligt - det kan vara så enkelt som att tappa bort den viktigaste personen i ditt liv. Jag är tjejen som alltid är trygg, jag vet vad jag går för och jag vet att det inte finns någon i världen som kan skada mina drömmar. Jag vet att jag har starquality som människa då jag inte behöver trampa ner någon annan för att få det jag vill ha.
Men vad händer när allting rasar och jag tappar allt som under alla år varit så jag:igt? Hela min självkänsla blåste bort med vinden och kvar stod lilla jag som endast ett skal. Ensam, osäker, rädd, trött, fantasilös, kritisk, stressad och all min spontanitet var borta. Jag lyssnade inte på mitt hjärta, mina behov, mina känslor - jag dansade ständigt efter hur jag ville att andra skulle se mig. Genom att jaga lyckan - skrämmer man iväg den, har jag lärt mig nu. Varje kväll när jag la mig i sängen efter en lång dag i skolan började jag analysera, andras uttryck, vad jag och andra hade sagt, och ångesten kröp längst ryggraden. Varför, varför inte, men varför och om jag hade gjort så, så kanske...

Jag kände mig så himla ful och osynlig rent ut sagt, och jag avskydde mig. Jag litade aldrig på migsjälv. Mina finnar adderades dag för dag och håret blev allt tunnare pga stressen. Jag har lyckligtvis aldrig under hela mitt liv behövt vara bekant med dessa känslorna förut, och när jag var så inne i det. Var det tortyr. (tack till Hannah som har en förmåga att vara en ängel och alltid säga rätt saker vid rätt tillfälle). MEN

Nu har jag hittat migsjälv igen och jag ÄLSKAR mig. Vi ska hjälpa varandra och det gäller att rida ut stormen, för när man är inne i en sådan depression gäller det att ha massa vilja och en handfull jävlarenamma! Nu när allt är grönt känns det som hände förut - bara var en dröm. Jag har alltid lärt mig att bita ihop och att allt löser sig om jag bara är migsjälv. Men, vad i hela friden ska jag göra om jag inte vet hur jag ska vara mig? Nå, jag löste det genom att vara min egen psykolog eftersom jag kände att det var svårt att prata med människor som inte kände likadant, just nu. Vad skulle de säga liksom, allting blir bra? Jo, det var faktiskt det som höll livslusten vid liv. Allting blir bra, och alla fantastiska människor som jag har lyckan att omges utav. Jag är inte dum, det är snarare så att jag är så otrolig levande. Och ibland måste vi känna botten för att komma till toppen.

Till er finisar som har kommit såhär långt i texten vill jag säga några viktiga saker som kommer direkt från mitt hjärta. Glöm inte allt som glittrar, DU är den viktigaste människan i världen, DU förtjänar att må så bra som bara möjligt det är DINA drömmar som spelar roll. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Om någon någonsin säger åt dig att du inte kan, ska du vända på klacken och säga ''Ska vi slå vad? WATCH ME!!''

Kommentarer
Postat av: madde

jättefin text josse! <3

2011-12-10 @ 14:11:40
Postat av: Britt

Din text är så himla vacker, din blogg är jättehärligt, och vet du vad? Det finaste är du själv, för att du är bara som du är! kramar!

2011-12-10 @ 16:05:24
URL: http://brittalicious.blogspot.com
Postat av: rebecca

Du är guldvärd, jag saknar dig!

du inspirerar mig <3

2011-12-10 @ 18:55:22
Postat av: Vicky

Du är grym Josefin! Tack för denna inspirerande text, behövde jag!<3

2011-12-10 @ 23:20:30
Postat av: Sofia

Lovely! Om du skriver en bok, köper jag den utan tvekan!

2011-12-11 @ 10:37:59
Postat av: ema

jättebra text finis!

2011-12-11 @ 16:09:08
URL: http://emarask.blogg.se/
Postat av: Alex

Magi, Heyis, magi!

2011-12-12 @ 09:00:18
Postat av: Hannah

Ha, just bang them down baby. We are stronger. We have to do as the sea, DARE!



Underbar text tösen. Stå på dig du med, du är en fantastisk kvinna med otroliga principer. Du har hög och en stark moral.

Fight!

2011-12-12 @ 20:27:17
URL: http://hannahchristensson.com
Postat av: Hey

NI ÄR BÄSTAST, om jag hade kunnat hade jag kramat er så himla hårt. Allihop. Läääänge. Mys nu av er lucia, ni gör mig tårögd. Pussar <3

2011-12-13 @ 21:29:14
URL: http://josefinhey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0