Life is my celebration

Denna dagen har verkligen varit en dag med sina toppar och sina dalar, fast det är väl bra antar jag, då inser man att man lever. Jag slutade så tidigt som 12 idag tack vare vår lärare Daniel som ändrat om i schemat vilket inte var något jag demonstrerade mot. Jag och Rebecca knatade till BK där vi placerade våra vältränade gumpar en stund, sedan förflyttade vi oss 40m vidare mot EH där vi satt en stund och kalasade på en blåbärspaj och bara mös. Vi firade att det var torsdag helt enkelt, och självklart firade vi det äckligt hemska vädret.. Men Rebecca lös upp hela restaurangen med sitt söta leende så att jag lyckades pricka pajen rätt i mun. Sedan skiljdes vi utanför EH då hon skulle sticka till Nova och jag skulle dra mig hemåt, det underbara tåget var självklart försenat en kvart och jag riktigt njöt i den gripande kylan och de piskande regnet.

Väl framme i Höör fick jag vänta på en försenad buss, då insåg jag verkligen hur jävligt klimat vi har här i Sverige. Jag är nog egentligen född afrikan eller mexikanare eller något... Nåja, mött av en sur busschaufför blev åkturen mycket roligare, men jag är jäkligt bra på att hålla humöret uppe så det gick finnemang. När jag äntligen kommer innanför dörren kommer mamma springande och kramar mig, då inser jag  vad detta eländet var värt. Pappa var också hemma efter en vecka med jobbet i USA, har saknat honom så himla mycket!

Vi stack upp i Höör och handlade gott som vi skulle fika på sedan stack vidare till mormor och morfar där vi stannade i någon timme och bara njöt av sällskapet, skrattade och åt gott. Finally är jag hemma och kan börja på svenskan som ska vara klar imorgon, vi hörs när vi hörs ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0