Eyebrow guide

hej solstrålar, jag är sjuk och därav den värdelösa uppdateringen. igår hämtade pappa mig efter np i kemi och jag stack hem och vilade. vi hade ju trots allt föräldra middag på kvällen och den vägrade jag missa. mest för att jag alltid är sjuk när vi ska göra något alla niorna tillsammans, som t.ex. på vårfesten haha. gissa som var sjuk då? och det förvånar mig verkligen inte om jag åker på en riktig sjuka dagen innan balen heller!

aja, idag har jag chillat mest. jag vaknade vid 10 av att mamma hade gjort frukost sen gick jag och la mig igen. när jag vaknade sen igen var det bara jag hemma och jag bestämde mig för att ta ett bad och göra hårinpackning. inget hjälper mer när man är sjuk, att ligga i badet med massa skumm och lyssna på helskön musik.

ligger jag och slöar framför tvn just nu, inget bra för den delen men det är ganska bra tidsfördriv. regent vräker ner och man undrar verkligen av värmen blir av, på radion sjunger dom glatt om att sommaren är kommen...

pussar & kramar eran josse!

och så skulle jag även tipsa om en grej. själv tycker jag att det är viktigt att man inte har för smala ögonbryn och det är jättesvårt när man står med pinsetten i handen och ska försöka fixa det själv. och så läste jag på lindas sminkblogg för några dagar sen där hon skrev en liten guide till snygga ögonbryn! mest för att jag alltid har undrat hur hon kan ha fått sina så snygga =) fast bilden är tagen från ''killercolours'' 



1. Där ditt bryn ska börja. En lodrät linje från näsvingen och upp. Plocka bort allt som växer längre in än detta. Har du problem med att föreställa dig linjen kan du mäta upp den med ett penselskaft eller en penna.

2. Högsta punkten på brynet. Denna punkt hittar du genom att föreställa dig en linje (eller mäta upp med penselskaft/penna) diagonalt från näsvingen, genom ögat. Man hör ofta det sägas att denna linje ska gå rakt genom pupillen, men detta kan variera så himla mycket från person till person så jag föredrar att säga att den ska gå genom irisen. Tittar du på brynet så ser du att du har en högsta punkt i den trakten.

3. Där brynet ska sluta. En diagonal linje från näsvingen, längsmed yttre delen av undre fransraden. Plocka aldrig brynet kortare än såhär. Vissa har kortare bryn än såhär naturligt, då kan man lätt fixa till det när man fyller i brynen.


stället: skapa en rak linje, det ser både naturligt och fräschare ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0