Bölröven

godnatt älsklingar, klockan är snart 2 och jag ligger här helt glansig i ögonen och kan inte sova. jag har precis kollar på bejamin bottons otroliga liv med mamma och pappa, och jag storbölade som vanligt. det var så himla länge sen jag såg den, på bio faktiskt för länge sen. ibland kan jag bli en riktigt bölröv när jag kollar film haha. men den filmen har ett så himla bra budskap, att leva nu. att njuta av den tid vi har tillsammans, för ingen vet hur långt eller kort livet är. vi vet ju faktiskt inte om vi vaknar upp imorgon. alla saker vi tar förgivet, borde vi egentligen tänka igenom. ni kanske inte visste det, men jag är en riktigt tänkare. haha!
 
jag låg även och läste några gamla bloggar som jag hade glömt bort. jag snurrade rundor och hamnade på stina lees blogg, hon är så himla härlig. hon hade skrivit ett inlägg om just det, att man ska leva nu. där fanns en övning som jag tänker prova med er!

♥ tänk på tre saker som du ser just nu (jag ser gardinen i fönstret).
♥ uppmärksamma tre saker du hör just nu (jag hör regnet smattra mot fönstret).
♥ registrera tre saker du känner just nu (jag känner tangenterna mot mina fingertoppar).

när du gjort detta, börja om med två saker du ser, hör och känner. sluta upp med en sak av varje. efter det kommer du förhoppningsvis märka av ett inre lugn och att du faktiskt blivit mer medveten om nuet. denna övningen kan vara bra att göra om man ska skriva en jävligt jobbig uppsats (som jag ska börja med någon dag) och inte kan koncentrera sig. ja den funkade faktiskt på mig, hur kände ni?

ge mig en green tea smoothie, please


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0