24/7 open

just nu ligger jag på ett hotell i Nashville. på dessa tre dagarna vi har varit här har det hunnit hända så oerhört mycket. om jag skulle skriva allt skulle jag aldrig få krypa i säng ikväll. vi kom till chattanooga sen när vi fått hyrbilen. det tog ca 2,5 timme från atlanta till chatanooga. vi letade upp ett hotell, och trötta som vi var längtatde vi efter en härlig nattsomn. men eftersom vårt bagage var borta fick vi ta en tur till *Walmart och köpa massa nödvändiga saker. igår vaknade vi tidigt, åt frulle på hotellet, åkte en tur i chattanooga, åkte upp till bergen och tittade på den mäktiga naturen. med 35 grader i luften och en oändlig luftfuktighet tackar vi gud för aircondition. sedan promenderade vi i downtown och gick längst tennessee river. vi tittade på överklassens båtar och lyssnade på liveband vid hamnen. trötta åkte vi hem till hotellet för att ''svalka'' oss i hotellets basäng vilken temperaturen var 32 grader haha!

ni anar hur mycket som har hänt, vilka underliga människor vi har träffat, vilka underbara platser vi har sett, det finns helt enkelt inte ord som kan beskriva det är något man måste se med själva ögat.

jaja, vidare i berättelsen. idag vaknade vi runt 7 tiden och åt frukost i vanlig ordning. vi packade vårt pick och pack och checkade ut från hotellet. vi åkte in till chattanooga downtown för att se på en sak sm vi glömde igår. de kända chattanooga cho-cho. vi läste historian och det var faktiskt mycket intressant och man lär sig verkligen något nytt varje dag.

bild på chattanooga cho-cho



*Walmart = världens underbaraste stormarknad. dom har ALLT. det är gigantiskt stort och det finns precis allt du kan tänka dig. dom har öppet 24/7 - vad mer kan man önska sig? jag hade kunnat bo där. och en sak som är lite rolig. vi är ju i tennessee nu, miley cyrus hemstat. kläderna på walmart för min ålder är mileycirus inspirerade haha! vad mer kan man NU önska sig? ;)

nu blev det kanske mycket att läsa för er. men jag älskar verkligen detta landet och hade kunnat göra nästan allt för att ni skulle kunna förstå hur fint här är. jag slänger in lite randoms från dagarna.

på bilden var vi uppe på chattanoogas högsta höjd. det var ett berg som hette lookout mountain. ni ser bänken på bilden? hade du gått en meter utför så hade du trillat ner för ett stup som var 90 grader rakt ner!



påvägen upp på berget hittade vi en jättesöt liten butique. dom sålde allt från sängöverkast med rosor, rävsvansar, smycket och cowbow hattar. själv hittade jag ett armband som jag blev helt såld för direkt. det är en bön om hur man ska uppskatta livet, Amerikanare är ju kända för att vara så troende.



två av världens finaste människor



det är sant, det forsar vatten längst varje trappa i Chattanooga!





jag pryder kroppen med en amerikansk flagga


Kommentarer
Postat av: bästis :*

gissa om jag är avundjuk på din bikini? :O ;) <33

2010-06-28 @ 21:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0