The birth

konsten att föda fram en människa med hjälp av en ritblock och en sleden penna. det är så otroligt fashinerande att rita person efter person och inte en enda av dom bli i närheten så lik som den andra. att bara låta pennan spela sin egen melodi över pappret som om jag redan visste hur person jag ritar ska se ut. friheten, och att slippa några gränser. att kunna låta handen styra pennan utan signaler från hjärnan alls i princip. jag hade kunnat sitta timmavis på detta sättet och bara njuta av att slapna av då både tid och rum förvinner. jag sitter i min egen fantasi och bara ritar. det är njutning

men nu måste jag verkligen sova, jag kan knappt hålla ögonen öppna längre. jag ska bara kolla klart på 2½men som jag sneglat på under tiden och sedan borsta bissarna. dagen har varit helt underbar, jag delade den med josse i åhus där vi träffade massa trevligt folk. tack för idag, slut för idag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0