Bravehearts

jiiihaaa! kan jag bara sammanfatta. vilken underbar dag det har varit idag. dagen började lugnt, vi dukade upp till mysig frukost ute vid poolen och där satt vi och njöt tills klockan blev runt 12. sen stack vi till stranden där det var helt underbara vågor! ni anar inte hur roligt vi har haft i/åt vågorna idag. eller snarare åt någon av oss när vi försöker komma upp från de 2 meter höga vågorna haha! underhållning till max

vi stack hem vid 3 tiden, alla kände att vi hade fårr tillräckligt med sol för dagen. även om det inte var soligt hela dagen tar solen riktigt mycket ändå. det kan man inte tro, (eller det trodde inte jag haha) men man blir brun av ljuset också och solen tar nästan lika mycket. aja, hemma från stranden. vi lagade mat och det blev mormors underbara köttbullar, da sallato och potatismos. till efterrätt blev det jordgubbar, flutande grädde och socker, tröttnar aldrig på det..

senare stack vi på ett äventyr ca 15 minuter från där vi bor. helt galet underhållande var det, och så spännande! nämligen bullriding! vi såg att dom skyltade med det och att det skulle vara ikväll klockan åtta. så vi stack dit, och herregud. så mycket tryck, så många glada människor, medryckande musik, spänning till maximum, vansinniga tjurar och många bravehearts. jag kan säga att jag aldrig skulle satt mig på en sån tjur om det så skulle vara det sista jag gjort. ishockey och fotboll i all ära, men är det manligaste och tuffaste som finns. på hockey kan du fåpucken i pannan, men i bullriding kan du få en 800 kilos tjur över dig. och den minsta som tävlade var 14, 40 kg möter 800 haha. det slutade med att en fick åka ambulans och en blev spämplat i ansiktet, men de är väl förmodligen uppe på tjuren igen nästa vecka. tack för idag, 

man har ju sett bullriding på tv och så.. men detta var en helt annan känsla att se det i verkligheten. och innan trodde jag inte att det var en sport på detta sättet, men dom ''rider'' i lag och är precis som vilken annan sport





sånt som händer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0